Profesionalus el. pašto filtro konfigūravimas

Iš IV pagalba klientams.
Peršokti į: navigacija, paiešką

Profesionalus el. pašto filtras administruojamas adresu:

filtras.serveriai.lt

Prisijungimo duomenys pateikiami po paslaugos užsakymo. Standartinė filtro konfigūracija tinka daugumai atvejų, tačiau prireikus daugumą parametrų galima laisvai keisti.

Skyrius: Incoming

  • Log Search

Šis skyrius skirtas paieškai el. pašto išrašuose (logs). Saugoma paskutinių 28 dienų gautų ir blokuotų laiškų istorija. Paieška galima pagal vieną ar kelis parametrus. Parametrų reikšmės:

  • Date range: paieškos laikotarpis;
  • Date range: paieška pagal siuntėją;
  • Recipient: gavėjo el. pašto adresas, įrašoma tik pirma (iki @) el. pašto adreso dalis;
  • Sender IP: siuntėjo serverio IP adresas;
  • Sender host: siuntėjo serverio pavadinimas (hostname);
  • Match: "Any condition" - rezultatą pateiks, jei atitinka nors vienas laukelis, "All conditions" - rezultatai išvedami tik tada, jei atitinka visus paieškos kriterijus;
  • Return partial matches: Rezultatai pateikiami ir tada, kai jie nevisiškai tiksliai atitinka paieškos parametrus;
  • Classification: Jei ieškote laiško specialioje grupėje ( pvz. tik pernelyg dideli laiškai, tik phishing ar tik neaiškūs laiškai );
  • Include results from the last minutes: į paiešką įtraukiami ir paskutinės minutės laiškai. Jie dar nėra suindeksuoti, tad tai sulėtins paiešką;


Rezultatai išvedami stulpelyje, kurio reikšmės yra:

  • Datetime: laiško gavimo data;
  • Host (Message id): laišką priėmęs serveris ir unikalus laiško ID numeris;
  • Sender hostname: siuntėjo serverio pavadinimas (hostname);
  • Sender: siuntėjo el. pašto adresas;
  • Recipient: Gavėjas (nurodomas naudotojo vardas iki @domenas);
  • Incoming size: Gauto laiško dydis;
  • Outgoing size: išsiųsto laiško dydis;
  • Classification: klasifikacija (ar laiškas priimtas, ar atmestas, jei atmestas - kodėl);


  • Spam quarantine

Šiame skyriuje pateikti laiškai, kurių pristatymas buvo blokuotas. Pastaba: čia rasite tik tuos laiškus, kurių pristatymas pilnai blokuotas. Laiškai, kurie buvo laikinai atmesti, nerado gavėjo serverio ar suveikė greylisting patikrinimas yra matomi skyriuje "Log Search". Paieškos kriterijai:

  • Search: pasirinkite pagal ką ieškoti (Subject-laiško pavadinimas, Sender-siuntėjo el. pašto adresas, Recipient-gavėjo el. pašto adresas);
  • for: nurodykite paieškos kriterijų ( pvz. el. pašto adresą );

Jei pastebėjote laišką, kuris neturėjo būti blokuotas, ties juo spustelėkite laiško ikoną ("Release") ir jis nebebus blokuojamas.


  • Delivery queue

Siunčiamų laiškų eilė. Aktualu tik užsakius paslaugą "Archyvui" ir specialiu SMTP serveriu. Čia matysite visus laiškus, kurių iškarto nepavyko pristatyti.


  • Local recipients

Šioje dalyje galite pateikti tikslų laiškų gavėjų sąrašą. Laiškai, siųsti adresais, kurie čia nepateikiami, bus iškarto atmesti. Svarbu: Jei pateiksite šį sąrašą nepamirškite atnaujinti informacijos sukūrus naują el. pašto dėžutę, kitaip į ją negausite laiškų.


  • Domain aliases

Galite sukurti domenus sinonimus. Laiškai siųsti į sinonimą, pristatomi į atitinkamą pagrindinio domeno dėžutę, pvz. į info@sinonimas siųstas laiškas bus pristatytas į info@pagrindinis


  • Domain settings

Pagrindiniai parametrai, susiję su užsakytu filtru.

  • Primary contact email: Pagrindinis kontaktinis el. pašto adresas;
  • Administrator's contact: Administratoriaus (techninio) el. pašto adresas;
  • Email notifications From address: Koks el. pašto adresas nurodomas siunčiant sisteminius pranešimus;
  • Maximum bounces: Veikia tik su paslauga "Archyvui". Kiek daugiausiai kartų bandyti pristatyti laišką, kuomet gavėjo serveris nepasiekiamas;
  • Accessible logging days: Kiek dienų saugoti laiškų išrašą (daugiausia 28 dienos);
  • Enable logging for invalid recipients: Saugoti informaciją ir tuomet, kai gavėjas neegzistuoja (veikia tik įjungus "Local recipients" );
  • Valid local characters: Specialūs, leistini, simboliai;
  • Maximum days to retry: Veikia tik su paslauga "Archyvui". kiek daugiausiai dienų bandyti pristatyti laišką;
  • Timezone: Naudojama laiko juosta;


  • Edit route(s)

Nurodoma į kokį serverį pristatomi sutvarkyti laiškai. Privalomas bent vienas serveris.


  • Domain statistics

Pateikiama, pasirinkto laikotarpio, statistika apie domeno gautus laiškus: kiek ir kokių laiškų gauta, kiek % laiškų pripažinta nepageidaujamais, dėl kiek laiškų suabejota, kiek gauta laiškų su virusais ar kiek laiškų gauta iš baltajame arba juodajame sąraše esančių siuntėjų.


  • Filter settings

pagrindiniai SPAM filtro nustatymai:

  • Quarantine enabled: Padėjus varnelę įjungiamas SPAM laiškų karantinas (aprašyta aukščiau "Spam quarantine"). Rekomenduojame šią funkciją įjungti.
  • Quarantine threshold: Nustatoma minimali reikšmė, kurią laiškas turi pasiekti, kad jis būtų laikomas SPAM'u. 0.0 reiškia "tikrai ne SPAM", 1.0 reiškia "tikrai SPAM" laiškas. Rekomenduojama reikšmė yra 0.6. Gaunant labai daug SPAM laiškų reikšmę pamažinkite, o jei daug gerų laiškų priskiriama prie nepageidaujamų, kiek padidinkite.
  • Tag threshold: Kaip ir "Quarantine treshold", tik nustatoma reikšmė, nuo kada laiško temoje (subject) pridėti specialų užrašą, bet laiško dar neblokuoti. Įrašas nurodomas ties "Unsure Notation:".
  • Skip SPF check: Padėjus varnelę nebus tikrinami SPF įrašai. SPF įrašas nustatomas kiekvienam domenui atskirai, jis nurodo per kokį serverį turi būti siunčiami laiškai (išjungti nerekomenduojame).
  • Skip maximum line length check: Maksimalus laiško eilutės ilgis yra griežtai apibrėžtas standartų, dalis skriptų ar pašto tarnybų gali jo nesilaikyti. Pažymėjus varnelę būtų netikrinamas eilučių ilgis (išjungti nerekomenduojame);
  • Unsure Notation: Jei pageidaujate, kad laiškai, dėl kurių SPAM filtras nėra tikras, būtų specialiai pažymėti - čia įrašykite kaip (pvz. [SPAM], [galimai_spam] arba panašiai). Analizuojant šiuos laiškus galima patobulinti SPAM filtrą (žr. "Report spam" ir "Report not spam").
  • Quarantine response: Kaip atsakyti siuntėjui laiško, kuris buvo blokuotas (Quarantine). Rejected - atsakyti, jog laiškas atmestas. Accepted - atsakyti, kad laiškas priimtas. Rekomenduojame Rejected.
  • Report spam

Jei SPAM laiškas nebuvo nufiltruotas - išsaugokite jį .eml formatu ir įkelkite. Tai padeda SPAM filtrą apmokyti pagal individualius Jūsų poreikius.


  • Report not spam

Jei normalus laiškas buvo blokuotas ar pažymėtas kaip galimai nepageidaujamas - įkelkite jį, išsaugota .eml formatu. Tai taipogi padės SPAM filtrui apsimokyti.