SPAM tipo laiškai

Iš IV pagalba klientams.
Peršokti į: navigacija, paiešką

Kas yra SPAM tipo laiškai?

SPAM - nepageidaujami el. laiškai. Dažniausiai tokio tipo laiškų turinyje būna reklamuojamos kitos įmonės/fizinio asmens siūlomos paslaugos, reklamuojama pati įmonė/fizinis asmuo ar siuntėjo vykdoma veikla. Tokių laiškų siuntėjai siunčia didelį kiekį laiškų skirtingiems gavėjams taip norėdami, kad reklama pasiektų kuo didesnį gavėjų ratą.

Šiame straipsnyje aprašomos pagrindinės priežastys, kodėl laiškai gali būti nufiltruojami į Spam/Junk/Brukalai katalogą, tačiau jų gali būti ir daugiau.


Kodėl siunčiami laiškai gali būti fiksuojami, kaip SPAM?

1. Laiškai fiksuojami, kaip SPAM ir būna nukreipiami į Spam/Junk/Brukalai katalogus el. pašto dėžutėje todėl, kad:

1.1. Siuntėjo išorinis IP adresas (suteikiamas interneto tiekėjo) yra įtrauktas į juoduosius sąrašus.
1.2. Siuntėjo serverio IP adresas yra įtrauktas į juoduosius sąrašus.
1.3. Gavėjo serveris yra įtraukęs laiško siuntėjo el. pašto adresą į savo vidinį el. pašto filtro juodąjį sąrašą.
1.4. Prie laiško yra prisegamas failas, kuris atrodo įtartinas. Dažniausiai tai būna .pdf, .exe formatų ar suarchyvuoti (.zip, .rar, .tar.gz) failai.
1.5. Laiško turinyje yra nurodytas kitos svetainės adresas, kuris įtrauktas į SPAM juoduosius sąrašus.
1.6. Laiško turinys sudarytas naudojant reklaminio tipo turinį t.y. naudojami reklamoje vartojami žodžiai, naudojamas vaizdinis turinys (ypač tada kai vaizdiniai elementai užkraunami iš išorinių svetainių), laiško tema rašoma didžiosiomis raidėmis ar laiško siuntėjo adresas pervadinimas į kitą (rodomas vienas adresatas, nors siuntimas vykdomas iš kito adreso).
1.7. Gavėjas nėra užsisakęs reklaminio laiško iš laiško siuntėjo.


Ką daryti, kad mano siunčiami laiškai gavėjui būtų priskiriami į gautųjų katalogą?

2. Veiksmai atliekami norint nustatyti laiškų nufiltravimo priežastį:

2.1. Visų pirma siūlytume patikrinti ar Jūsų išorinis IP adresas yra pakliuvęs į juoduosius sąrašus. Norint tai sužinoti reikia:
2.1.1. Patikrinkite savo IP adresą galite adresu: http://ip.serveriai.lt/.
2.1.2. Patikrinkite savo IP adresą juodųjų sąrašų patikroje adresu: http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx. Jeigu pateiktame sąraše nėra nurodomas nei vienas juodasis sąrašas su raudonu X simboliu, pereikite prie 2.2. punkto.
2.1.3 Jeigu pateiktame juodųjų sąrašų sąraše matome vieną ar kelis juoduosius sąrašus su raudonu X simboliu, tokiu atveju reikia kreiptis į savo interneto tiekėją ir nurodyti, kad Jūsų IP adresas įtrauktas į juoduosius sąrašas. Interneto tiekėjas pašalins Jūsų IP adresą iš juodųjų sąrašų arba nurodys, kaip Jūs tai galite atlikti.
2.2. Jeigu Jūsų išorinis IP adresas nėra patekęs į juoduosius sąrašus:
2.2.1. Patikrinkite savo serverio IP adresu: http://whois.serveriai.lt/. Pateiktame laukelyje įrašykite savo domeno vardą ir pasirinkite "Tikrinti". Eilutėje "El. pašto serveris (MX)" bus pateikiamas Jūsų pašto serverio IP adresas.
2.2.2. Patikrinkite savo serverio IP adresą juodųjų sąrašų patikroje adresu: http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx. Jeigu pateiktame sąraše nėra nurodomas nei vienas juodasis sąrašas su raudonu X formos simboliu, pereikite prie 2.3. punkto.
2.2.3. Jeigu pateiktame juodųjų sąrašų sąraše matome vieną ar kelis juoduosius sąrašus su raudonu X simboliu, tokiu atveju reikia kreiptis į savo el. pašto pašto paslaugos tiekėją, kad Jūsų serverio IP adresas įtrauktas į juoduosius sąrašas. Pašto paslaugos tiekėjas pašalins Jūsų serverio IP adresą iš juodųjų sąrašų.
2.3. Jeigu nei Jūsų nei serverio IP nėra įtrauktas į juoduosius sąrašus, siūlytume kreiptis į laiško gavėją ir užklausti ar Jūsų el. pašto adresas nėra įtrauktas į jų vidinį SPAM juodąjį sąrašą. Taip pat galite užklausti, galbūt jie mato kodėl Jūsų laiškas buvo nukreiptas į jų SPAM katalogą. Tai galėtų paaiškinti laiško nufiltravimo priežastį.
2.4. Jeigu nepavyksta susisiekti su gavėju arba gavėjo serverio administratorius negali nustatyti priežasties, siūlytume pamėginti pasinaudoti papildomu įrankiu, kuris gali nurodyti, kodėl laiškas gali būti įtartinas. Įrankį rasite adresu: http://isnotspam.com/. Jeigu nebus nurodoma konkreti priežastis, siūlytume koreguoti laiško turinį. Bandyti laišką siųsti gavėjai, kurio serveris laišką nufiltravo, be prisegtų failų, pašalinant visas nuorodas į kitas svetaines ir koreguojant laiško tekstą. Tai padės nustatyti ar nufiltravimo priežastis yra dėl laiško turinio.
2.5. Patikrinkite ar naudojate SPF įrašą. Platesnę informaciją apie šį įrašą rasite čia https://www.iv.lt/pagalba/SPF_%C4%AFra%C5%A1as
2.6. Gali būti, kad gavėjas pats rankiniu būdu perkėlė Jūsų laišką į SPAM katalogą, nes šio laiško nepageidauja.


Kaip apsisaugoti nuo laiškų pristatymo į SPAM katalogą?

3. Veiksmai atliekami prieš naujienlaiškių siuntimą:

3.1. Visų pirma svarbiausia, kad siunčiant laišką būtų laikomasi Lietuvos respublikos įstatymų taikomų reklaminių laiškų siuntimui, kuriuos galite rasti adresu: https://www.iv.lt/pagalba/Nepageidaujami_%28SPAM%29_lai%C5%A1kai
3.2. Jeigu gavėjai yra užsiprenumeravę Jūsų naujienlaiškį, svarbu, kad Jūsų siunčiamame laiške būtų naujienlaiškio atsisakymo nuoroda, nes gavėjams, kurie anksčiau pageidavo gauti laiškus, gali būti nebeaktuali Jūsų siunčiama informacija.
3.3. Prieš siunčiant laiškus taip pat svarbu patikrinti ar Jūsų išorinis bei Jūsų serverio IP adresai nėra pakliuvę į juoduosius sąrašus.
3.4. Patikrinkite ar naudojate SPF įrašą. Platesnę informaciją apie šį įrašą rasite adresu: https://www.iv.lt/pagalba/SPF_%C4%AFra%C5%A1as
3.5. Reikėtų stengtis prisegti kuo mažiau papildomų failų. Jeigu yra galimybė, geriau būtų išvis neprisegti papildomų failų.
3.6. Nenaudoti svetainių adresų, kurie gali būti įtraukti į SPAM juoduosius sąrašus. Juos galite patikrinti pagal 2.1. punktą.
3.7. Išsiųskite savo suformuluotą laišką į patikrą atliekantį įrankį. Papildomą informaciją rasite adresu: http://isnotspam.com/

Papildomai norime informuoti, kad naujienlaiškių siuntimas gali būti sustabdytas todėl, kad viršijate išsiunčiamų laiškų limitą. Mūsų taikomas standartinis limitas bendro naudojimo serveriuose yra 200 laiškų per valandą (skirtingų tiekėjų limitai gali skirtis).