SPAM tipo laiškai

Iš IV pagalba klientams.
Peršokti į: navigacija, paiešką

Kas yra SPAM tipo laiškai?

SPAM - nepageidaujami el. laiškai. Dažniausiai tokio tipo laiškų turinyje būna reklamuojamos kitos įmonės/fizinio asmens siūlomos paslaugos, reklamuojama pati įmonė/fizinis asmuo ar siuntėjo vykdoma veikla. Tokių laiškų siuntėjai siunčia didelį kiekį laiškų skirtingiems gavėjams taip norėdami, kad reklama pasiektų kuo didesnį gavėjų ratą.

Šiame straipsnyje aprašomos pagrindinės priežastys, kodėl laiškai gali būti nufiltruojami į Spam/Junk/Brukalai katalogą, tačiau jų gali būti ir daugiau.


Kodėl siunčiami laiškai gali būti laikomi SPAM pobūdžio?

Dažniausiai priežastys, kodėl laiškai fiksuojami, kaip SPAM ir būna nukreipiami į Spam/Junk/Brukalai katalogus el. pašto dėžutėje:

1. Siuntėjo išorinis IP adresas (suteikiamas interneto tiekėjo) yra įtrauktas į juoduosius sąrašus;

2. Siuntėjo pašto serverio IP adresas yra įtrauktas į juoduosius sąrašus;

3. Gavėjo serveris yra įtraukęs laiško siuntėjo el. pašto adresą į savo vidinį el. pašto filtro juodąjį sąrašą (angl. blacklist);

4. Prie laiško yra prisegamas failas, kuris atrodo įtartinas. Dažniausiai tai būna .pdf, .exe formatų ar suarchyvuoti (.zip, .rar, .tar.gz) failai;

5. Laiško turinyje yra nurodytas kitos svetainės adresas, kuris įtrauktas į juoduosius sąrašus (angl. blacklist);

6. Laiško turinys sudarytas naudojant reklaminio tipo turinį t.y. naudojami reklamoje vartojami žodžiai, naudojamas vaizdinis turinys (ypač tada, kai vaizdiniai elementai užkraunami iš išorinių svetainių), laiško tema rašoma didžiosiomis raidėmis ar laiško siuntėjo adresas pervadinamas į kitą (rodomas vienas adresatas, nors siuntimas vykdomas iš kito adreso);

7. Gavėjas nėra užsisakęs reklaminio laiško iš laiško siuntėjo.


Ką daryti, kad mano siunčiami laiškai gavėjui būtų nufiltruojami į gautųjų (angl. inbox) katalogą?

Veiksmai, kuriuos reikia atlikti, norint nustatyti laiškų nufiltravimo į Spam/Junk/Brukalai katalogus priežastį:

1. Visų pirma, siūlytume patikrinti, ar Jūsų išorinis (interneto tiekėjo suteiktas) IP adresas nėra patekęs į juoduosius sąrašus (angl. blacklist). Norint tai sužinoti:

1.1 Sužinokite, koks yra Jūsų išorinis IP adresas, apsilankę adresu: http://ip.serveriai.lt/;

1.2 Patikrinkite savo IP adresą juoduosiuose sąrašuose (angl. blacklist), adresu: http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx. Jeigu pateiktame sąraše nėra nurodomas nei vienas juodasis sąrašas su raudonu X simboliu, pereikite prie 2 punkto;

1.3 Jeigu pateiktame juodųjų sąrašų sąraše matome vieną ar kelis juoduosius sąrašus, su raudonu X simboliu, tokiu atveju reikia kreiptis į savo interneto ryšio tiekėją ir nurodyti, kad Jūsų IP adresas įtrauktas į juoduosius sąrašus (angl. blacklist). Interneto tiekėjas pašalins Jūsų IP adresą iš juodųjų sąrašų, nurodys, kaip Jūs tai galite atlikti savarankiškai arba suteiks Jums kitą IP adresą.

2. Jeigu Jūsų išorinis IP adresas nėra patekęs į juoduosius sąrašus:

2.1 Patikrinkite, koks yra Jūsų pašto serverio IP adresas: http://whois.serveriai.lt/. Pateiktame laukelyje įrašykite savo domeno vardą ir pasirinkite "Tikrinti". Eilutėje "El. pašto serveris (MX)" bus pateikiamas Jūsų pašto serverio IP adresas;

2.2 Patikrinkite savo serverio IP adresą juoduosiuose sąrašuose (angl. blacklist), adresu: http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx. Jeigu pateiktame sąraše nėra nurodomas nei vienas juodasis sąrašas su raudonu X formos simboliu, pereikite prie 3 punkto;

2.3 Jeigu pateiktame juodųjų sąrašų (angl. blacklist) sąraše matome vieną ar kelis juoduosius sąrašus su raudonu X simboliu, tokiu atveju reikia kreiptis į savo el. pašto pašto paslaugos tiekėją nurodant, kad serverio IP adresas yra įtrauktas į juoduosius sąrašas (angl. blacklist). Pašto paslaugos tiekėjas pašalins Jūsų serverio IP adresą iš juodųjų sąrašų (angl. blacklist);

3. Jeigu nei Jūsų išorinis IP adresas, nei pašto serverio IP nėra įtrauktas į juoduosius sąrašus, siūlytume kreiptis į laiško gavėją ir pasiteirauti, ar Jūsų el. pašto adresas nėra įtrauktas į jų vidinį juodąjį sąrašą (angl. blacklist). Taip pat galite pasiteirauti, galbūt jie mato priežastis, kodėl Jūsų laiškas buvo nufiktruotas į gavėjo SPAM katalogą.

4. Jeigu nepavyksta susisiekti su gavėju arba gavėjo serverio administratorius negali nustatyti priežasties, siūlytume pamėginti pasinaudoti papildomu įrankiu, kuris gali padėti išsiaiškinti, dėl kokių priežasčių laiškas traktuojamas kaip SPAM pobūdžio. Įrankį rasite adresu: http://www.mail-tester.com/. Jeigu nebus nurodoma konkreti priežastis, siūlytume koreguoti laiško turinį, bandyti laišką siųsti gavėjui (kurio serveris laišką nufiltravo) be prisegtų failų, pašalinant visas nuorodas į kitas svetaines ir koreguojant laiško tekstą. Tai padės nustatyti, ar nufiltravimo priežastis yra dėl laiško turinio.

5. Patikrinkite, ar naudojate SPF įrašą. Platesnę informaciją apie SPF įrašą rasite čia: https://www.iv.lt/pagalba/SPF_%C4%AFra%C5%A1as.

6. Gali būti, kad gavėjas pats rankiniu būdu perkėlė Jūsų laišką į SPAM katalogą, nes šio laiško nepageidauja.


Kaip apsisaugoti nuo laiškų filtravimo į SPAM katalogą?

Veiksmai, atliekami prieš naujienlaiškių siuntimą:

1. Svarbiausia, kad siunčiant laišką būtų laikomasi Lietuvos respublikos įstatymų, reglamentuojančių reklaminių laiškų siuntimą, kuriuos galite rasti adresu: https://www.iv.lt/pagalba/Nepageidaujami_%28SPAM%29_lai%C5%A1kai;

2. Jeigu gavėjai yra užsiprenumeravę Jūsų naujienlaiškį, svarbu, kad Jūsų siunčiamame laiške būtų naujienlaiškio atsisakymo nuoroda, nes gavėjams, kurie anksčiau pageidavo gauti laiškus, gali būti nebeaktuali Jūsų siunčiama informacija;

3. Prieš siunčiant laiškus, taip pat svarbu patikrinti, ar Jūsų išorinis IP adresas bei Jūsų pašto serverio IP adresas nėra pakliuvęs į juoduosius sąrašus (angl. blacklist);

4. Patikrinkite, ar naudojate korektišką SPF įrašą. Platesnę informaciją apie šį įrašą rasite adresu: https://www.iv.lt/pagalba/SPF_%C4%AFra%C5%A1as

5. Reikėtų stengtis prisegti kuo mažiau papildomų failų. Jeigu yra galimybė, geriau būtų išvis neprisegti papildomų failų;

6. Nenaudoti svetainių adresų, kurie gali būti įtraukti į juoduosius sąrašus (angl. blacklist). Patikrinti, ar svetainių pavadinimai nėra įtraukti į juoduosius sąrašus (angl. blacklist) galite šiuo adresu: http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx

7. Išsiųskite savo suformuluotą laišką į patikrą atliekantį įrankį http://www.mail-tester.com/


PASTABA: Papildomai norime informuoti, kad naujienlaiškių siuntimas gali būti sustabdytas todėl, kad viršijate išsiunčiamų laiškų limitą. Mūsų taikomas standartinis limitas Serveriai.lt planuose, kurie įkurti bendro naudojimo serveriuose (angl. shared hosting), yra 200 laiškų per valandą (skirtingų tiekėjų limitai gali skirtis).