Norint reklamuoti savo smulkųjį verslą ir kuo geriau išnaudoti turimą rinkodaros biudžetą, reikia apgalvotos strategijos. Yra įvairių ekonomiškai efektyvių sprendimų, padedančių pritraukti potencialius klientus, pagerinti pardavimus ir padidinti investicijų grąžą. Šiame įraše pateikiame jums 9 idėjas, kaip sėkmingai ir be didelių investicijų galima reklamuoti vietinį smulkųjį verslą.
„Google My Business“ (GMB) profilis yra nemokamas vietinės reklamos įrankis, padedantis jus rasti „Google“ keliais būdais: žemėlapiuose, „3-Pack“ paieškoje (metodas, kurį „Google“ naudoja rodydama tris svarbiausius vietinių SERP (angl. Search Engine Results Pages) rezultatus) ir žinių skydeliuose.
Tačiau „Google My Business“ padeda pritraukti vietinius klientus ir kitaip. Norėdami atkreipti dėmesį į svarbias funkcijas ir padidinti žmonių pasitikėjimą, galite susieti profilio klausimų ir atsakymų sekciją. Be to, paskelbti reklamas, renginius, nuotraukas, produktus, taip pat rinki atsiliepimus ir į juos atsakyti – tai itin svarbūs sėkmingos lokalizuotos rinkodaros strategijos komponentai.
Internetas yra viena iš pirmųjų vietų, kur žmonės ieško vietinio verslo. Iš tikrųjų 46 proc. visų „Google“ paieškų susijusios su vieta. Nors šie statistikos duomenys gali pasirodyti ir ne tokie įspūdingi, neapsigaukite. Atsižvelgiant į tai, kad „Google“ kiekvieną sekundę iš viso apdoroja vidutiniškai 40 000 paieškų, tai reiškia, kad netgi 18 400 iš jų yra vietinės. Todėl tokių sąrašų kūrimas yra ypač svarbus.
Kaip jau supratote, „Google My Business“ profilis būtinas, tačiau yra ir daugiau nemokamų būdų, kaip reklamuoti savo smulkųjį verslą. Įsitikinkite, kad jūsų įmonė matoma populiariausiuose vietinių sąrašų svetainėse ir apima tikslią bei atnaujintą informaciją – tai gali atrodyti nemenka užduotis, tačiau šiuo atveju ji labai svarbi. Teisingos informacijos pateikimas gali ne tik lemti geresnes pozicijas paieškos sistemos rezultatuose, bet ir paskatinti teigiamą vartotojų patirtį (UX).
Lojalumo programa yra puikus būdas apdovanoti savo dabartinius klientus ir paskatinti juos nuolat sugrįžti. Pasirūpinkite šio sprendimo veiksmingumu nustatydami, kokį paskatinimą ir kaip dažnai suteiksite klientams, taip pat, kaip visa tai stebėsite. Daugelis įmonių naudoja perfokortų arba antspaudų sistemą, kuri yra paprastas būdas parodyti klientui, kiek liko iki kito „apdovanojimo“.
Geri atsiliepimai gali padėti apsispręsti tiems, kurie ketina įsigyti jūsų prekes ar paslaugas. Daugumoje verslo katalogų ir „Facebook“ yra atsiliepimų skiltis, todėl įsitikinkite, kad ją tikrai išnaudojate. Būkite aktyvūs: į teigiamus atsiliepimus galite atsakyti padėkodami jį parašiusiam asmeniui, o į neigiamus – paaiškindami, ką darote, kad išspręstumėte iškilusią problemą. Ne mažiau svarbu paraginti klientus pateikti atsiliepimą, tačiau nenaudojant specialių skatinimo priemonių, nes tai prieštarauja daugelio svetainių taisyklėms.
Oficialios ir neoficialios vietinio verslo grupės yra puikus būdas gauti rekomendacijas „iš lūpų į lūpas“. Bendradarbiaudami su kitais verslo savininkais galite sužinoti, ar kas nors turi klientą, ieškantį jūsų teikiamos paslaugos ar parduodamų prekių.
Užmegzti ryšius galite prisijungti prie įstengtų oficialių organizacijų arba ieškodami neoficialių verslo grupių savo vietovėje. Tam, kad būtų išvengta konkurencijos, pastarųjų narystė paprastai apribojama vienu kiekvienos rūšies verslu. Tačiau, jeigu jūsų vietinė grupė šiuo metu nepriima naujų narių arba jos apskritai nėra, niekas netrukdo įkurti savo.
El. pašto rinkodara yra tinkama ir prieinama įvairių dydžių įmonėms. Ją galima naudoti ir savo reklamos kampanijos papildymui – tai patogus būdas palaikyti ryšį su tais, kurie šiuo metu dar nėra pasiruošę tapti jūsų klientais, bet galėtų tokiais būti ateityje. El. pašto rinkodara leidžia informuoti žmones apie savo verslą, didinti įmonės žinomumą, paskelbti akcijas ir pateikti asmeninius pasiūlymus.
Iki skaitmeninės reklamos atsiradimo spausdinta reklama buvo pagrindinis mažų įmonių pasirinkimas. Dabar jos populiarumas ir efektyvumas yra žymiai sumažėjęs. Be to, kur kas sunkiau įvertinti spausdintos reklamos kampanijos sėkmę – labai sudėtinga arba iš viso neįmanoma įrodyti, kiek žmonių, mačiusių skelbimus, tapo jūsų klientais.
Tačiau kai kurioms vietinėms įmonėms arba toms, kurios orientuojasi į mažiau internetu besinaudojančią auditoriją, spausdinta reklama vis tiek gali būti geras pasirinkimas. Todėl, jeigu esate vieni iš tokių, tikrai verta apsvarstyti skelbimus laikraščiuose, žurnaluose, reklamines brošiūras ir skrajutes.
Jūsų renginio idėja gali būti tokia, kokia tik norite: produktų demonstracija, dirbtuvės, jubiliejinis išpardavimas, labdaros renginys ar internetinis seminaras. Pasirinkimo variantų daugybė ir tam nebūtina išleisti daugybės pinigų. Šiuo metu labai populiarūs virtualų renginiai. Jų metu galima paskelbti ir kokią nors akciją, pavyzdžiui, apdovanoti pirmuosius užsiregistravusius, įteikiant jiems konkrečius prizus arba suteikiant nuolaidas. Renginiai yra puiki vietinės reklamos idėja, nes jie leidžia padidinti jūsų verslo žinomumą ir pritraukti naujus klientus.
Ar žinojote, kad organiškas ir vietinis (lokalus) SEO (angl. Search Engine Optimization) skiriasi? Pastarasis leidžia jums optimizuoti savo svetainę ir žiniatinklio turinį vietinėms paieškoms. Tai yra itin svarbu verslams, kurie nori pritraukti arti jų esančius žmones, pavyzdžiui, einančius gatve ir ieškančius vietos, kurioje galėtų skaniai pavalgyti. Naudojant vietinį SEO galima apjungti tiek svetainę, tiek lokalius sąrašus, o idealiu atveju – abu.
Yra pakankamai daug pigių reklamos būdų, kuriuos gali pasitelkti vietinis smulkusis verslas. Todėl svarbu skirti šiek tiek laiko savo tikslų išsigryninimui – tik tuomet galėsite įvertinti, ar jūsų reklamos kampanija išties veiksminga. Siekite aukštumų kartu su patyrusia IV komanda!