Ieškoti

Domeno keitimas ir SEO: iššūkiai ir kaip juos įveikti

0 komentarų
Paskelbta: 2020-12-28 | Atnaujinta: 2020-12-28 | Parašė: Elidijus | Užtruksite: 5 min.
keičiamas domenas

Jūsų kuriamas turinys atlieka svarbų vaidmenį nustatant svetainės pozicijas interneto paieškos sistemose. Ar tai būtų tinklaraštis, ar el. parduotuvė, tokių svetainių tikslai daugmaž vienodi – gauti didelį vartotojų srautą, didinti prekių ženklų žinomumą ir generuoti konversijas. Visgi tikslams pasiekti kartais prireikia domeno vardo keitimo. Tai dažniausiai daroma norint pakeisti prekių ženklą, pristatyti populiaresnį domeną arba padidinti savo skaitmeninės rinkodaros galimybes. Šis pokytis – reikšmingas žingsnis, turintis didelės įtakos jūsų svetainės reitingui paieškos sistemose. Tokios paieškos sistemos kaip, pavyzdžiui, „Google“ reitingą nustato vadovaujantis metrika, pagrįsta ir domeno, ir svetainės kokybės lygiu. Tad nusprendę pakeisti domeną, iš esmės jūs iš naujo nustatysite šią metriką iki nulio, o dėl to nukenčia svetainės pozicijos. Tačiau yra būdų, kuriais vadovaujantis, įmanoma sumažinti žalą SEO, patiriamą, kai keičiamas domenas.

Kodėl keičiamas domenas?

Dėl baimės prarasti geras pozicijas „Google“ paieškos sistemoje, svetainių savininkai vengia keisti savo domeno vardą. Visgi kai kurios aplinkybės ar lūkesčiai to pareikalauja. Dažniausiai vardas keičiamas dėl vienos ar kelių žemiau įvardintų priežasčių:

  • Nebepatinka domeno vardas. Tam tikrais atvejais svetainių savininkai pakeičia savo verslo strategiją ar tikslus ir, tuo vadovaudamiesi, perkuria svetainę. Tai itin būdinga verslo svetainėms, kuriose parduodami produktai ir paslaugos, nes domeno keitimas gali būti puiki proga padidinti matomumą ir išsiskirti iš konkurentų.
  • Domenas neduoda norimų rezultatų. Galbūt domeno vardas, tarkime būdamas pernelyg sudėtingas, nesulaukia pakankamai natūralaus (organiško) srauto ar teigiamų atsiliepimų, kurių buvo tikėtasi, ir tai neleidžia verslo turėtojams pasiekti užsibrėžtų tikslų.
  • Noras turėti geresnį domeną. Dažnam savininkui tenka registruoti domenus su mažiau žinomomis galūnėmis, nes tuo metu pageidaujamas domenas buvo užimtas. Kai atsiranda galimybė, daugelis nusprendžia jį pakeisti į žinomesnį, geriau atitinkantį verslą ir prekių ženklą.

Visa tai – pagrįstos priežastys, dėl ko svetainės savininkai keičia domeno vardus. Nors tai naudingas žingsnis geresnio matomumo ir pasiekiamumo link, neatidus ir greitas pokytis gali neigiamai paveikti svetainės pozicijas paieškų sistemose. Tai galiausiai gali padaryti ją visiškai nematoma vartotojams.

SEO iššūkiai

SEO – viena svarbiausių internetinės rinkodaros priemonių, kurias pritaikant, svetainė užima geresnes pozicijas tokiose paieškos sistemose kaip „Google“. Taip dėl geresnio matomumo pasiekiamas didesnis vartotojų srautas. Ir žinoma, jog svetainės susiejimas su nauju domenu daro tiesioginę įtaką jūsų SEO pastangoms:

  • Krenta svetainės autoritetas. Perėjus prie naujo domeno vardo, prarandamas visas nuorodų kapitalas, kauptas per senojo domeno gyvavimo laiką. Nauji domenai dar neturi šio autoriteto, todėl kenčia jų pozicijos.
  • Mažėja lankytojų srautas. Krentant svetainės autoritetui, smarkiai sumažėja vartotojų srautas, ypač – perkėlimo metu neįdiegus tinkamų peradresavimų. Praradus pasiekiamą svetainę, vienintelis dalykas, kuris „pasveikina“ lankytojus, yra puslapis „404 page not found“. Tai nėra naudinga svetainės naudotojams, nes šis užrašas nepaaiškina, kodėl svetainė nepasiekiama.
  • „Google“ gali palaikyti naują svetainę dublikatu. Jei iš esmės perkeliamas visas turinys ir jis nekeičiamas, tai paieškos sistemoje laikoma plagiatu. Ši problema taip pat neigiamai paveikia svetainės pozicijas. Tam, kad pašalintumėte pasikartojančio turinio problemas, gali prireikti įdiegti kanoninę URL etiketę. Tokia žyma nurodo pagrindinę svetainę, kurią turi indeksuoti paieškos sistemos, o senoji tada laikoma pagrindinės versijos kopija, todėl joje esantis turinys nelaikomas dublikatu.

Svetainių savininkai, kuriems rūpi jų matomumas internete, niekada nerizikuos grėsme prarasti savo nuorodų vertę ar kokybės balą. Todėl perkėlus svetainę (domeną) rekomenduojama laikytis „Google“ domenų perkėlimo gairių ir sekti kiekvieną pakeitimą naudojant tinkamus įrankius, kad būtumėte informuojami apie svetainės progresą. Kartais net menkiausias pasikeitimas gali baigtis keliomis nepageidaujamomis pasekmėmis.

Kaip tinkamai paleisti domenus neprarandant pozicijų

Pagrindinis jūsų tikslas – veiksmingai nukreipti visus puslapius į visiškai kitą domeną. Šiame glaustame gide pateikiami žingsniai, kuriais vadovaudamiesi, tai galėsite padaryti efektyviai, neprarasdami svetainės pozicijų. Taigi, patariama:

  1. Sukurti senojo domeno svetainės schemą.
  2. Sukurti turinį (pateikti kontaktinę informaciją, įmonės ar asmens aprašymą, ateities planus) ir naują įrašą, kuris galėtų tapti vertinga nuoroda socialiniuose tinkluose. Taip pat pravartu iš anksto pradėti kurti ir kaupti nuorodas.
  3. Sutvarkyti naują domeną ir padaryti jį matomu.
  4. Užregistruoti ir patvirtinti senąjį ir naująjį domeną naudojant „Google Search Console“.
  5. Sukurti individualų puslapį 404 su pranešimu apie naują domeną.
  6. Išbandyti peradresavimus iš senojo domeno į naująjį.
  7. Įdiegti peradresavimą 301.
  8. Pateikti senąjį svetainės žemėlapį (angl. sitemap) „Google“ ir „Bing“. Šis veiksmas privers paieškos sistemas nuskaityti senus URL, 301 peradresavimą ir atitinkamai pakeisti savo rodykles.
  9. Užpildyti „Change of Address“ formą, esančią „Google Search Console“.
  10. Sukurti naujosios svetainės žemėlapį ir pateikti jį paieškos sistemoms. Jų įrankiai atnaujins ir ištaisys visas klaidas, nurodytas skiltyje „Diagnostics“. Daugiau informacijos apie svetainės žemėlapį ir tai, kaip jį sukurti, galite rasti šioje nuorodoje: https://www.iv.lt/pagalba/Svetaines_zemelapis

Štai ir viskas. Telieka stebėti paieškos sistemos rezultatus tam, kad įsitikintumėte, jog naujasis domenas yra indeksuojamas tinkamai. Svarbiausia šiuos žingsnius atlikti atidžiai, neskubėti – tik taip galiausiai sumažinama domeno vardo kaitos žala jūsų SEO pastangoms.

Grįžti į sąrašą
0 komentarų
    Parašyti komentarą
    Atšaukti atsakymą