Šiuo metu pasaulyje SPAM laiškų srautas sudaro didesniąją dalį viso el. pašto srauto. Pagal „Kaspersky Lab“ duomenis, 2015 m. nepageidaujami el. laiškai sudarė net 53.5 % viso el. laiškų srauto. Dėl to visi pašto paslaugų tiekėjai priversti imtis priemonių laiškų filtravimui ir SPAM laiškų atpažinimui. Taip siekima užtikrinti, kad pašto dėžučių naudotojus pasiektų kuo mažesnis nepageidaujamų laiškų kiekis.
Dauguma el. pašto paslaugų tiekėjų naudoja SPAM filtravimo ir blokavimo priemones, kurios padeda apsisaugoti nuo SPAM laiškų. Visgi kartais pasitaiko, jog ir “geri” laiškai yra nufiltruojami į SPAM katalogus. Tai gali sukelti nepatogumų, kai svarbūs laiškai nepasiekia laiškų gavėjų.
Jūsų išorinis (interneto tiekėjo suteiktas) IP adresas yra įtrauktas į juoduosius sąrašus (angl. blacklist). Norėdami sužinoti savo išorinį IP adresą, apsilankykite adresu: http://ip.serveriai.lt/ ir nurodytą IP adresą patikrinkite viešuoju įrankiu: https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx . Jei Jūsų išorinis IP adresas yra dinaminis (kintantis), tikėtina, kad šios problemos išvengti nepavyks ir kintantį IP adresą juoduosiuose sąrašuose aptiksite. Tačiau, jei Jums priskirtas statinis (nekintantis) IP adresas, kuris aptinkamas juoduosiuose sąrašuose, rekomenduojame kreiptis į savo interneto ryšio paslaugų tiekėją dėl IP adreso pašalinimo iš juodųjų sąrašų ar naujo IP adreso suteikimo.
Norėdami sužinoti savo pašto serverio IP adresą, apsilankykite adresu: http://whois.serveriai.lt/ ir eilutėje “El. pašto serveris (MX)” nurodytą IP adresą patikrinkite viešuoju įrankiu: https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx . Pastebėjus, kad Jūsų pašto serverio IP adresas yra įtrauktas į bent vieną juodąjį sąrašą, turėtumėte kreiptis į savo pašto serverio administratorių dėl IP adreso pašalinimo iš juodųjų sąrašų.
Šios informacijos patikrinti nėra galimybės, tad ją gali pateikti tik gavėjo pašto serverio administratorius.
Toks domenas, kuris buvo reklamuojamas SPAM laiškuose ar buvo platinta nuoroda į žalingą turinį, talpintą toje svetainėje, greičiausiai bus įtrauktas į juoduosius sąrašus (angl. blacklist). Aktualų domeną visuomet galite patikrinti viešuoju įrankiu: https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx
Pavyzdžiui: .bat .exe, .cmd, .com, .cpl, .pif, .scr ar kt.).
Laiško turinys dažnai laikomas įtartinu, jei laiško tema (“Subject:”) ar pats laiško turinys rašomas tik DIDŽIOSIOMIS raidėmis. Taip pat, jei žodžiuose naudojami tarpai (pvz.: t e k s t a s s u t a r p a i s). Ir net, jei laiško tema (“Subject”) ar laiško turinys neužpildytas ir vienas iš jų paliekamas tuščias. Siunčiamuose laiškuose nerekomenduojama palikti daug tuščių eilučių, taip pat pridėti paveikslėlių, nuorodų, spalvotų ir įvairių dydžių tekstų (juos dažnai naudoja SPAM siuntėjai), vaizdinių elementų, kurie užkraunami iš išorinių šaltinių.
SPF įrašas – specialus TXT įrašas domeno DNS zonoje. Jis nurodo, kurie serveriai (IP adresai) gali siųsti laiškus iš Jūsų domeno el. pašto dėžučių. Daugiau informacijos apie tai galite rasti adresu: https://pagalba.iv.lt/SPF_%C4%AFra%C5%A1as
Siunčiat laišką yra galimybė nurodyti, kad gavėjui būtų matomas kitas siuntėjas – ne tas, kuris iš tiesų siuntė laišką. Tai sukelia įtarimą SPAM filtrams, kadangi nurodytas kitas siuntėjas dažniausiai neturi korektiško SPF įrašo, kuris patvirtintų, jog tam domenui leidžiama siųsti laiškus iš siuntėjo pašto serverio.
SPAM laiškais laikomi nepageidaujami, reklaminio ar komercinio pobūdžio laiškai, siunčiami be gavėjo sutikimo. Dažniausiai tokio tipo laiškų turinyje būna reklamuojamos kitos įmonės ar asmens siūlomos paslaugos, reklamuojama pati įmonė ar siuntėjo vykdoma veikla. Tokių laiškų siuntėjai dažniausiai siunčia didelį kiekį laiškų skirtingiems gavėjams, taip norėdami, kad reklama pasiektų kuo didesnį gavėjų ratą. Tačiau tai nebūtinai masiškai siunčiami laiškai – SPAM laišku gali būti laikomas ir vienas laiškas. Šiuo atveju yra svarbu, kad informaciniai/reklaminiai laiškai būtų siunčiami tik tiems, kurie jų laukia. Atkreipkite dėmesį, kad el. pašto naudojimą reklamos tikslais reglamentuoja įstatymai, kurie numato atsakomybę: http://www.esaugumas.lt/lt/nepageidaujami-el-laiskai/reglamentavimas.html
Iš tikrųjų, labai retais atvejais el. laiškai patenka į SPAM katalogą per klaidą ir dažniausiai tai lemia problemos siuntėjo pusėje. Jas galima nesudėtingai išspręsti, atsižvelgiant į aukščiau pateiktus punktus. Norėdami patikrinti, kokios priežastys gali lemti Jūsų laiško nufiltravimą į SPAM katalogą, galite pasinaudoti ir papildomais įrankiais, pvz: http://www.mail-tester.com/ . Taip pat reikėtų nepamiršti, kad tiksliausiai nustatyti laiško nufiltravimo į SPAM katalogą priežastį gali tik laiško gavėjo pašto serverio administratorius.
Ačiū labai už tikslią ir naudingą informaciją.
Teko susidurti, kad kai kurie interneto tiekėjų, klientui priskiriami IP adresai jau būna įtraukti į taip vadinamą "black list'ą", todėl laiškai kai kurių adresatų nepasiekia ir traktuojami kaip kenkėjiški.
Uzsiregistruoti noriu 2018.01.02 pas baliunaite
Supratau viska