Pakalbinti sistemų administratorių – užduotis įmanoma, nors teko luktelėti, kol Anastasija ramia sąžine išjungė kompiuterį ir perdavė darbus vakare dirbančiam kolegai. Nors kaip pati sako: „Geras adminas yra tinginys – iš karto padarys, kad viskas tinkamai veiktų ir toliau ilsėsis„. Bet būna situacijų, kurios taip lengvai ir greitai neišsisprendžia. Joms prireikia ne valandos, ne pusdienio, o jas išspręsti kartais padeda ne tik aštrus protas bei patirtis, bet taip pat gera fantazija ir kūrybiškumas. 🙂 Ir kaip pati teigia, geriausiai jos darbą apibūdina kartą mokymų trenerio išsakyta mintis, kad Sysadminas – tai 50% inžinierius ir 50% šamanas. Nes kartais pusės situacijų tu iš pradžių nesupranti, galvoji kaip ir kodėl problemos atsirado, bet pradėjus analizuoti ir kurti, viskas tiesiog puikiai išsisprendžia. 🙂
Taip, kaip ir dar keli mūsų kolegos sistemų administratoriai – „užaugo” kartu su įmone ir plėtė savo kompetencijas. Juk geras specialistas ne visada yra atėjęs iš didžiųjų įmonių bei turintis didelę patirtį, o tas, kuris savo karjerą pradėjo nuo pačių pradžių. Kuris žino, kuo gyvena mūsų klientų aptarnavimo specialistai, kokios didžiausios klientų bėdos, ir turi stiprią motyvaciją tobulėti dar labiau.
Anastasija, kaip ir didžioji dauguma IV kolegų, atėjo užimti IT specialistės pozicijos. Mokykloje dievinusi matematiką, tačiau 11-oje klasėje supratusi, jog informacinių technologijų sritis yra perspektyvesnė. O kadangi ir artima matematikai, pasirinko būtent šias studijas.
Paskutiniais studijų metais ji jau dirbo mūsų komandoje derindama praktiką (darbą) su teorija – studijomis. Kadangi IT specialistai dirba ne tik įprastomis valandomis, tačiau taip pat vakarais bei savaitgaliais, Anastasijai puikiai pavyko viską suderinti.
Metus dirbusi klientų aptarnavimo skyriuje ir viską „iššniukštinėjusi” ji, gavusi vadovo pasiūlymą padirbėti konsultuojant klientus iš užsienio, greitai priėmė šį iššūkį ir kibo gilintis į atrodo panašią, bet kartu ir kitokią darbo specifiką.
Šiuo metu mums kalbantis prisiminė, kad jau pirmojo darbo pokalbio metu personalo vadovės teiravosi, ar būtų galimybių tobulėti. Vadovė atsakius, kad tikrai galima rasti krypčių, kur kreipti savo karjerą, svarbiausia – turėti noro. Tad visai nenuostabu, jog išgirdusi apie naujojo sistemų administratoriaus paieškas, Anastasija atliko šiai pozicijai skirtą testą, norėdama įsivertinti savo žinias ir gebėjimus. Rezultatas – jau beveik metus ji sėkmingai darbuojasi srityje, kurioje, deja, merginas išvysi ne taip ir dažnai.
„Žinoma, – pasakoja ji, – ne viskas vyko taip greitai. Nusprendus priimti dar vieną iššūkį personalo vadovė surado papildomus mokymus, kuriuose galėčiau gilinti savo žinias. Juos pabaigus ir gavus sertifikatą jau buvo drąsiau žengti į sistemų administratorių kabinetą.
Nors vis pagalvodavau, kaip vyrukai mane priims. Net mąsčiau padaryti pokštą ir pirmą darbo dieną visame kabinete iškabinti savo augintinio triušio nuotraukas. Deja, nespėjau, bet įžengiau vis vien moteriškai – visi ryte gavo keksiukų su rožiniu kremu.” 🙂
Anastasija pasakoja, kad pirmieji mėnesiai buvo įtempti, tačiau šalia visada buvo kolega, kuris padėjo ir atsakė į visus kylančius klausimus.
„O pradėjusi dirbti savarankiškai, atlieku visus tuos pačius darbus kaip ir kiti kolegos – pas mus lyčių diskriminacija neegzistuoja. 🙂 Įvairios nestandartinės klientų užklausos, priežiūros darbai duomenų centre ir biure, naujų idėjų generavimas, jų įgyvendinimas, bei budėjimai. Net naktį yra tekę važiuoti į duomenų centrą – tai mano kasdienybė, kuri yra labai dinamiška. Pagalvojusi, ar įsivaizduoju save dar kitoje pozicijoje, tai suprantu, kad ne. Čia kaskart susiduriu su daug iššūkių, o juos išspręsti – vienas malonumas. Tai panašu į matematiką – nieko nėra smagiau, kai pritaikius tikslų sprendimo metodą, gauni teisingą sprendinį.”
Šiuo metu Anastasija jau padeda naujai atėjusiam kolegai, tad turės dar vieną naują – mokytojos – patirtį. 🙂 O tiems, kuriems norisi kažko daugiau, bet nedrįsta, sako: „Reikia daryti tai, ko tu bijai, ir tada tikrai pasieksi viską.”