Pirkimas internetu šiandien yra įprastas ir dažnai patogiausias pasirinkimas. Tam, kad įsigytume norimas prekes, mums nereikia vykti iš namų, lankytis skirtingose parduotuvėse siekiant palyginti kainas ir atrasti labiausiai tenkinantį pasiūlymą. Pastaraisiais metais e. prekybos sektoriaus augimui daug įtakos turėjo ir pasaulinė pandemija, dėl kurios buvo laikinai uždaryta daugybė fizinių parduotuvių. Nors šiuo metu tokie griežti apribojimai ir negalioja, sunku nuspėti, kas bus ateityje. Todėl norint, kad verslas išliktų konkurencingas, būtina turėti e. prekybos svetainę. Plačiau papasakosime, kokių pagrindinių elementų reikia, kad ji būtų sėkminga.
Vienas svarbiausių e. prekybos svetainės elementų yra interaktyvus (prisitaikantis prie ekrano dydžio) dizainas. Kitaip tariant, jūsų interneto svetainė turėtų būti suderinama su visais įrenginiais. Tokiu būdu pasirūpinsite, kad bet kuris lankytojas, naudojantis bet kokį įrenginį, turėtų geriausią įmanomą patirtį.
Interaktyvus dizainas leidžia patobulinti svetainės turinį ir užtikrinti, kad mobiliuosius naudojantys žmonės matytų svarbiausią informaciją. Remiantis naujausių tyrimų duomenimis, netgi 57 proc. naudotojų nerekomenduos ir nesilankys svetainėje, jei jos dizainas bus prastas ir nepritaikytas mobiliesiems. Todėl jo interaktyvumas yra be galo svarbi sėkmingos e. prekybos dalis.
Be to, ši savybė naudinga ir SEO atžvilgiu, nes padidina matomumą „Google“ paieškos sistemoje. Tai reiškia, kad mobiliesiems pritaikyta svetainė paieškos rezultatuose bus rodoma aukščiau nei ta, kuri tokia nėra. Taigi interaktyvus dizainas leidžia padidinti žmonių, naudojančių mobiliuosius įrenginius, pasiekiamumą, potencialių klientų generavimą, pardavimus ir kitokio tipo konversijas.
Siekiant sumažinti svetainės atmetimo rodiklį ir padidinti apsilankymo joje trukmę, būtina pasirūpinti patogiu naršymu. Tuomet lankytojai galės lengvai rasti tai, ko ieško, jų dėmesio neblaškys nereikalingi elementai. Na, o tai padės užtikrinti gerą naudotojo patirtį, kitaip UX (angl. User Experience).
Suskirstykite prekes į prasmingas kategorijas ir subkategorijas. Geriausia, kad pagrindinių kategorijų būtų ne daugiau nei 5–6. Jeigu yra daugiau, apsvarstykite galimybę jas sujungti į platesnes kategorijas. Šiuo atveju verta prisiminti, kad lankytojas ne visada matys jūsų svetainę dideliame ekrane. Labiau tikėtina, kad jis naudos savo mobilųjį telefoną. Todėl paprastesnė navigacija bus palankesnė.
Svetainėje būtinai pateikite naršymo juostą ir įsitikinkite, kad ji gerai išvystyta. Tokiu būdu lankytojams bus lengva pereiti į bet kurią pagrindinio puslapio ir produkto skiltį. Todėl paieška taps trumpesnė ir tikslesnė. Be to, taip pagerinsite ir bendrą svetainės išvaizdą, nes ji taps „švaresnė“. Norint kuo geriau atkreipti lankytojų dėmesį, rekomenduojama, kad naršymo juosta būtų puslapio viršuje arba kairėje pusėje.
Svetainės įkėlimo laikas ir greitis svarbus daugeliui interneto naudotojų. Tai turi įtakos tiek apsilankymų trukmei, tiek dažniui. Kitaip tariant, kuo svetainės įkėlimo laikas trumpesnis, o greitis didesnis, tuo didesnė tikimybė, kad joje bus praleidžiama daugiau laiko ir lankomasi dažniau.
Remiantis naujausių tyrimų duomenimis, beveik pusė interneto naudotojų tikisi, kad svetainė bus įkelta per 2 sek. arba greičiau. Jei tai užtrunka ilgiau nei 3 sek., vidutiniškai 40 proc. lankytojų svetainę palieka. Tai reiškia, kad netenkama beveik pusės potencialių klientų. Norint išvengti tokių nuostolių, tiesiog būtina užtikrinti didelį svetainės greitį.
Plačiau aptarsime keletą pagrindinių būdų, kaip tai padaryti:
Šie patarimai padės pasirūpinti didesniu svetainės greičiu ir taip užtikrinti kuo geresnę patirtį lankytojams.
Raginimai veikti, arba kitaip CTA (angl. Call to Action), yra svarbi kiekvienos e. prekybos svetainės dalis. Jie padeda nukreipti lankytojus konkrečiai ten, kur reikia. CTA mygtukuose naudojamas tekstas turėtų būti kuo trumpesnis ir aiškesnis, o jie patys kuo ryškesni ir lengvai atskiriami nuo kitų puslapyje esančių elementų.
Vienas iš pavyzdžių galėtų būti mygtukas „Įdėti į krepšelį“. Pasistenkite, kad jis būtų kuo geriau matomas. Juk norite, kad radę sau patinkančias prekes klientai jas kuo greičiau įsigytų. Nerasdami tokio mygtuko, svetainės lankytojai gali pasimesti ir netgi pamanyti, kad jūs neprekiaujate internetu.
CTA reikalingi ir kitais atvejais. Pavyzdžiui, jei šiuo metu vykdote išpardavimą, galite panaudoti tokį raginimo mygtuką: „Spauskite čia ir sutaupykite 30 proc.!“. Tokiu būdu ne tik paskatinsite pirkti, bet ir palengvinsite akcinių prekių paiešką. Todėl lankytojams nereikės gaišti laiko naršant po skirtingas produktų kategorijas, o tai prisidės prie dar geresnės jų patirties svetainėje.
Būtina tinkamai apsaugoti e. prekybos svetainėje naudojamus asmeninius duomenis, tokius kaip mokėjimo kortelių numeriai ir panašiai. Pirmiausia įsitikinkite, kad klientų duomenis naudojate vadovaudamiesi Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu (BDAR). Jame išsamiai išdėstyti asmens duomenų rinkimo, saugojimo ir valdymo reikalavimai, taikomi įmonėms bei organizacijoms, tvarkančioms asmens duomenis Europos Sąjungoje. BDAR taip pat galioja ir už jos ribų veikiančioms organizacijoms, kurių veikla orientuota į ES gyventojus.
Siekdami užtikrinti e. prekybos svetainės saugumą ir privatumą, būtinai pasirūpinkite HTTPS protokolu. Tam jums bus reikalingas SSL sertifikatas, kurį spustelėję ant pateiktos nuorodos galite įsigyti pas mus. Šis elektroninis dokumentas užšifruoja visą lankytojo į svetainę suvedamą informaciją, todėl jos negali nuskaityti nusikaltėliai. SSL sertifikatas padeda užtikrinti svetainės ir jos naudotojų asmeninės informacijos saugumą, kritinę apsaugą ir duomenų vientisumą.
Prekių pridėjimas į pirkinių krepšelį turėtų būti kuo patogesnis. Jeigu siūlote keletą skirtingų to paties produkto variantų, pavyzdžiui, spalvų ar stilių, svarbu, kad būtų lengva juos peržiūrėti ir pasirinkti. Tęsdami apsipirkimą klientai mėgsta peržiūrėti savo pirkinių krepšelį, todėl reikėtų įsitikinti, kad jūsų svetainė leidžia tai padaryti be didelių pastangų.
Taip pat pasirūpinkite kuo sklandesniu ir aiškesniu mokėjimo procesu. Tai itin svarbu norint pelnyti pirkėjų pasitikėjimą. Pasistenkite užtikrinti kelis mokėjimo už prekes būdus, kad galėtumėte pritraukti daugiau klientų. Priešingu atveju, negalėdami rasti sau tinkamiausio apmokėjimo būdo, potencialūs pirkėjai gali pereiti pas konkurentus.
Perkant internetu klientams gali kilti įvairiausių klausimų, susijusių su prekių asortimentu, užsakymu, apmokėjimu ar grąžinimu. Todėl būtina suteikti jiems tinkamą pagalbą – klientų aptarnavimą. Tai gali būti daroma skirtingais būdais: telefonu, el. paštu, naudojantis tiesioginio pokalbio (angl. Live Chat) funkcija ar socialiniais tinklais. Siekiant užtikrinti kuo operatyvesnį klientų aptarnavimą, naudinga pateikti keletą susisiekimo variantų. Tačiau galiausiai tai priklauso nuo jūsų turimo biudžeto ir verslo tipo.
Svarbiausia visada išlikti mandagiems ir laiku reaguoti į klientų užklausas, kad padėtumėte jiems išspręsti iškilusias problemas ir suteiktumėte kuo geresnę apsipirkimo patirtį. Be to, aktyvaus bendravimo kanalo užtikrinimas padės pirkėjams pajausti ryšį su jumis ir taip kurti ilgalaikius verslo santykius.
E. prekybos svetainės kūrimas – įvairiapusių pastangų reikalaujantis procesas. Pasirūpinkite, kad jis būtų kuo sklandesnis, o rezultatai kuo geresni. Kreipkitės į patyrusią IV komandą ir pasinaudokite jums reikiamomis paslaugomis. Esame pasiruošę suteikti profesionalią pagalbą, kuri, tikime, padės įgyvendinti net ir pačius drąsiausius projektus.