Elektroninė prekyba suteikia galimybę verslininkams lengvai pasiekti klientus visame pasaulyje. Tai ypač didelis privalumas norint parduoti specializuotas prekes ir paslaugas. Nuolat augant internetu besinaudojančių žmonių skaičiui, e. parduotuvė tampa vis patrauklesniu pasirinkimu tiek stambaus, tiek smulkaus verslo atstovams. Galbūt esate vieni iš tokių arba planuojate tokiais tapti? Tuomet jums esame paruošę išsamų įrašą apie tai, kodėl verta kurti e. parduotuvę ir kuo ji pranašesnė už fizinę.
Vienas iš didžiausių privalumų yra tas, jog e. parduotuvei paprastai negalioja jokie geografiniai ir laiko apribojimai. Tai reiškia, kad savo prekes ir (arba) paslaugas jūs galite pardavinėti klientams visame pasaulyje bet kuriuo paros metu. Pašalindami geografinius apribojimus, žymiai praplečiate savo galimybes. Tam, kad pasiektumėte tarptautinę rinką ir tikslinę auditoriją, jums nereikia steigti padalinio užsienio šalyje.
Galimybė pirkti visą parą, nesvarbu, tai būtų prieš ar po standartinių fizinės parduotuvės darbo valandų, gali lemti aukštesnius konversijų rodiklius.
Verta pastebėti, kad prie e. prekybos pranašumo prisideda ir didėjantis mobiliųjų įrenginių naudojimas. Remiantis „Statista“ duomenimis, vien 2019 m. pirmąjį ketvirtį 63 proc. viso pasaulio mažmeninės prekybos svetainių lankytojų naudojosi būtent mobiliaisiais telefonais.
E. parduotuvė yra finansiškai palankus pasirinkimas. Palyginus su fizine parduotuve, jos įkūrimui reikalingos mažesnės investicijos ar verslo kapitalas, nes nereikia nuomotis ar pirkti patalpų, rūpintis jų priežiūra. Esminis dalykas, norint sukurti e. parduotuvę, yra interneto svetainė. Tokiu atveju reikalingas darbuotojų skaičius yra santykinai mažesnis, nes dauguma procesų yra visiškai arba iš dalies automatizuoti. Tai reiškia, jog elektroniniam verslui pradėti gali užtekti ir vieno žmogaus.
E. prekyba taip pat gali labai sumažinti jūsų rinkodaros išlaidas, nepakenkiant rezultatams: tomis pačiomis priemonėmis galite pasiekti tokius pat ar net geresnius rezultatus. Dalį išlaidų, skirtų internetinės rinkodaros strategijai, gali sudaryti mokama reklama arba paieškos variklių optimizavimas (SEO), leidžiantis organiškai pasiekti tikslinę auditoriją. Bet kokiu atveju, šios paslaugos vis tiek kainuos mažiau nei tradicinė reklama, pavyzdžiui, spaudoje, televizijoje ar radijuje.
Pagrindinis veiksnys, leidžiantis e. parduotuvei įgyti pranašumą, lyginant ją su fizine, yra patogumas. Jis ypač svarbus šiuolaikiniams vartotojams. Elektroninės parduotuvės suteikia galimybę apsipirkti greičiau ir paprasčiau. Dauguma jų kuriamos taip, kad užtikrintų geriausią vartotojo patirtį (UX): padėtų lengviau rasti konkrečius produktus ar paslaugas, aktualią informaciją (pavyzdžiui, kontaktus, prekių pristatymo bei grąžinimo sąlygas ir panašiai).
Taigi, kiekvieno e. parduotuvės savininko tikslas turėtų būti sukurti tokią svetainę, kuri lankytojams leistų sutaupyti laiko ir be didelių pastangų rasti tai, ko jie ieško.
Elektroninės parduotuvės sėkmė labai priklauso nuo organinio srauto. Todėl jos matomumas internete yra nepaprastai svarbus. Fizinės parduotuvės, neegzistuojančios skaitmeninėje erdvėje, gali prarasti didžiulę dalį potencialių lankytojų ir, žinoma, pajamų.
Tapus matomais internete, naujų lankytojų galima pritraukti naudojant tinklalapyje įterptas HTML nuorodas, optimizavimą paieškos varikliams, taip pat – atgalines nuorodas iš kitų šaltinių, tokių kaip partnerių svetainės arba socialiniai tinklai.
E. parduotuvė leidžia lengviau kurti akcijas, nuolaidas ir grupinio pirkimo pasiūlymus. Patogumas, kurį suteikia elektroninė prekyba, įgalina jus dažniau ir su mažesnėmis laiko sąnaudomis pradėti tokias rinkodaros strategijas. Operatyvūs pranešimai apie bet kokias naujienas, akcijas, pasiūlymus, pasitelkiant el. pašto rinkodarą, taip pat padeda pagerinti vartotojo patirtį. Tai efektyvus būdas didinti tiek prekių ženklo žinomumą, tiek pardavimus.
Dar vienas e. parduotuvės pranašumas, lyginant su fizine, ypač vykdant B2B (angl. business to business, liet. verslas verslui) pardavimus, yra galimybė sukurti naują nišinių produktų rinką. Tai atveria kelią į sėkmę verslininkams, pardavinėjantiems naujus, retus ir mažai naudojamus produktus. Įvertinus, jog kartais nišinių produktų pirkėjams ir pardavėjams gali būti sunku rasti vieniems kitus, tai išties didžiulis privalumas.
E. parduotuvėje jūs galite pateikti daug lankytojams aktualios informacijos: produktų aprašymus ir nuotraukas, jų specifikacijas, prieinamumą, prekių pristatymo sąlygas, galimus mokėjimo būdus ir taip toliau. Tai skatina lankytojų savarankiškumą, suteikia galimybę lengvai palyginti skirtingus pasiūlymus ir pagerina apsipirkimo e. parduotuvėje patirtį.
Informacijos apie produktą poreikį atskleidžia tarptautinio audito ir mokesčių konsultavimo bendrovių tinklo KPMG ataskaita, kurioje teigiama, kad netgi 65 proc. vartotojų ieško kainų palyginimų mobiliajame telefone būdami fizinėje parduotuvėje.
Pateikti daug naudingos informacijos fizinėje parduotuvėje ir, svarbiausia, paversti ją lengvai prieinama lankytojams nėra taip lengva. Be to, dažniausiai tam reikia papildomų žmogiškųjų išteklių.
Geresnis ir tobulesnis atsargų valdymas už mažesnę kainą yra dar vienas e. parduotuvės pranašumas vykdant B2B pardavimus. Kuo geriau atliekamas atsargų valdymas, tuo mažesnės verslo išlaidos. Elektroninė prekyba verslui, apimančiam prekybininkus ir pardavėjus, gali padėti automatizuoti procesus (stebėti turimas atsargas, pirkimo istoriją ir užsakymo būseną pirkėjų paskyrose) ir sumažinti atsargų sandėliavimo bei tvarkymo išlaidas. Tai suteikia galimybę efektyviau ir tikslingiau paskirstyti išteklius, atlikti užsakymus ir sumažinti žmogiškųjų klaidų tikimybę.
Vienu metu galima kuo puikiausiai valdyti tiek elektroninę, tiek fizinę parduotuvę; tai daro daug sėkmingų įmonių. Tačiau jeigu jūsų verslas dar neegzistuoja internete, sukurdami svetainę galite džiaugtis akivaizdžiais rezultatais: pasiekti žymiai platesnę auditoriją, padidinti savo prekių ženklo žinomumą ir pajamas. Taigi, galbūt jau pats metas tai padaryti?