Ieškoti

Socialiniai tinklai vs. svetainė: kas geriau verslui

0 komentarų
Paskelbta: 2020-11-09 | Atnaujinta: 2020-11-20 | Parašė: Skaistė | Užtruksite: 8 min.
socialiniai tinklai ar svetainė

Ar tikrai vis dar aktualios svetainės pasaulyje, kuriame socialiniai tinklai – pagrindinė platforma prekių ženklams tiesiogiai komunikuoti su savo auditorija? Skaitmeniniame amžiuje pasiekiamumas internete būtinas, bet ar tai reiškia, kad jums reikia atskiros svetainės? O gal tiesiog pakanka, kad jūsų prekių ženklas matomas tokiuose socialiniuose tinkluose kaip „Facebook“, „Instagram“ ir „LinkedIn“? Nesvarbu, ar esate įmonės savininkas, fotografas ar dizaineris, svetainė – išties naudinga. Tam, kad geriau suprastumėte tiek vieną, tiek kitą ir priimtumėte savo verslui tinkamiausią sprendimą, verta apžvelgti, kuo skiriasi paskyra socialiniuose tinkluose ir interneto svetainė.

Socialinės platformos

Socialiniais tinklais galima naudotis nemokamai, be to, čia prieinami milijonai vartotojų ir potencialių klientų. Nepriklausomai nuo to, ar įmonė maža ir nauja, ar gerai įsitvirtinusi, ji gali lengvai susikurti paskyras socialiniuose tinkluose – ir tam nereikia skirti daug laiko. Užtenka tik kelių minučių – verslo paskyra tampa aktyvi po jos patvirtinimo, tuomet iš karto galima kurti turinį, bendrauti su auditorija.

Socialinių platformų pranašumai

Greitai sukuriamas reprezentacinis verslo puslapis. Daugelį platformų lengva naudoti, nes nereikia jokių techninių žinių, kurių kartais gali pareikalauti svetainių kūrimas ir, žinoma svetainių talpinimas bei visi susiję techniniai klausimai. Kurdami paskyrą, turite užpildyti paprastas formas, kuriose patogiai pateikiama visa reikalinga informacija.

Geras prekių ženklo matomumas. Išsami socialinių tinklalapių marketingo strategija (įtikinamas ir aktualus turinys) kartu su mokamos reklamos strategija gali patraukti potencialių klientų dėmesį ir padidinti prekių ženklo žinomumą.

Tiesioginis bendravimas su klientais. Galima greitai atsakyti į vartotojų siunčiamas užklausas, formuoti auditorijos lojalumą. Pastarasis tikslas pasiekiamas aktyviai ir reguliariai informuojant paskyroje apie atnaujinimus, įvykius, konkursus ir panašiai. Tam, kad vartotojai gautų reikiamos informacijos, jiems dažniausiai net nereikia užsukti į prekių ženklo paskyrą.

Socialinių platformų trūkumai

Užsakymus reikia apdoroti rankiniu būdu. Socialiniai tinklai nėra gerai pritaikyti pardavimams atlikti bei administruoti. Lankytojams perkant produktus ar paslaugas, turite atskirai formuoti ir pildyti užsakymus. Priklausomai nuo užklausų kiekio, tačiau tai dažniausiai daug laiko ir pastangų pareikalaujantis procesas. Neretai tam tenka samdyti papildomų darbuotojų. Turint interneto svetainę, tokie darbai paprastai nekelia rūpesčių, nes galima sudiegti daug efektyvių automatizavimo įrankių. Tokiu atveju užklausų apdorojimu, pirkimų administravimų rūpinasi programos.

Reikalingas pastovus puslapio stebėjimas. Jūsų auditorija tikisi greitų atsakymų, o tam reikia paskirti atsakingus asmenis. Jei bendravimui ir informavimui neskiriama pakankamai dėmesio, prarandamas klientų lojalumas, blogėja reputacija.

Vartotojų srautas nėra kontroliuojamas ir efektyviai sekamas. Dauguma socialinių tinklų turi ribotas ataskaitų teikimo priemones ir kitas būtinas sekimo funkcijas. Suteikiama prieiga tik prie informacijos, kurią jie nori bendrinti su jumis. Todėl sunku sekti savo auditoriją, tiksliai nustatyti, kokie vartotojai renkasi būtent jūsų prekių ženklą.

Be to, kadangi tai vieša, nekontroliuojama platforma, ne visada galite spręsti, kas gali komentuoti jūsų paskyroje, o kas ne, o tai gali sukelti keblumų ir nesusipratimų. Svetainės šiuo atžvilgiu turi didelį pranašumą: naudodami papildomus specialius įrankius, galėtumėte efektyviai sekti lankytojų kiekį, jų veiksmus ir parengti tikslinės auditorijos analizę. Taip pat galite atrinkti ir paslėpti klientų keliamą turinį (pavyzdžiui, atsiliepimus), jei jis pažeidžia taisykles arba yra visiškai nesusijęs su jūsų verslu.

Jokių nuosavybės teisių. Kurdami verslo paskyrą socialiniuose tinkluose, turite atsižvelgti į jų keliamas sąlygas. Taigi, negalite teikti jokio turinio ar reklamos, kurios neatitinka jų taisyklių. Jei įmonei naudojate tokią paskyrą, verta apsvarstyti galimybę sukurti savo svetainę – ką reikėtų daryti tuo atveju, jei paslaugų teikėjas uždarys socialinę platformą arba sustabdys jūsų paskyros veiklą? Galiausiai, juk ilgainiui socialiniai tinklai tampa nebenaudojami, atsiranda nauji, populiaresni, o persikėlus į kitą platformą, gali tekti iš naujo rinkti auditoriją. Tokios problemos nekyla turint atskirą svetainę. Tol, kol nenutraukiamas svetainių talpinimas, ji visada pasiekiama lankytojams.

Lankytojai gali rinktis kitus socialinius tinklus. Laikui bėgant, socialinių tinklų populiarumas blėsta – taip atsitiko, pavyzdžiui, anksčiau itin populiariu buvusiam „Myspace“. Vartotojai ir tikslinė auditorija gali tiesiog nustoti naudotis jūsų pasirinkta socialine platforma. Tai galiausiai kenkia verslui, nes socialiniuose tinkluose naudojamas biudžetas marketingui iš esmės iššvaistomas.

Socialinės platformos gali tapti išties naudingu įrankiu – tai puikus būdas pasiekti daugybę naujų vartotojų ir sustiprinti ryšį su jau turimais. Tačiau jos nesuteikia visiškos laisvės įmonės atstovams daryti tai, ko nori, todėl yra naudingesnės verslo pradžioje arba kaip papildoma priemonė (marketingo kanalas) pagrindinei svetainei, kurioje pateikiama esminė informacija apie prekių ženklą.

Interneto svetainė

Naudodamiesi nuosava interneto svetaine (jei prireiks, atminkite, jog mūsų paslaugų krepšelį sudaro ne tik svetainių talpinimas, bet ir su juo susijusios paslaugos – pavyzdžiui, svetainių kūrimo įrankis), galėsite susikurti savo erdvę ir visiškai kontroliuoti prekių ženklą, jo įvaizdį ir su juo susijusį turinį. Taip yra todėl, kad tai – jūsų nuosavybė, turite visas teises į ją. Dizainas, turinys, bendravimas su klientais priklauso nuo jūsų, todėl tai tinkamiausia platforma, kuria naudodamiesi galite tiksliai atspindėti, kas jūs esate, kokie jūsų tikslai, kuo išsiskiriate iš konkurentų ir kodėl vertinga rinktis būtent jus.

Interneto svetainės pranašumai

Galimybė keisti svetainę kaip norite ir kada norite. Turite galimybę susikurti norimą dizainą, įdiegti naudingas funkcijas (pavyzdžiui, pokalbių programą, angl. live chat), kitas ypatybes, patraukiančias potencialių klientų dėmesį. To dažniausiai neatliksite socialinėse platformose, nes čia griežtai taikomos platformų savininkų dizaino ir funkcionalumų taisyklės.

Visų procesų automatizavimas. Kaip jau minėta, egzistuoja sistemos, atliekančios svarbius procesus (pavyzdžiui, perduoda informaciją apie pirkimą į finansų ar likučių apskaitos programą) automatiškai, taigi, to nereikia daryti patiems. Taip sutaupomas jūsų ir jūsų darbuotojų laikas, o jį galima geriau išnaudoti kuriant aktualų turinį apie produktus ir paslaugas, taikant marketingo metodus ar generuojant naujas idėjas.

Srauto analizė ir valdymas. Galite sekti visą svetainės veiklą: iš kur ateina lankytojai, kiek laiko jie praleido atskirame puslapyje, kiek jų apsilankė toliau svetainėje, kaip jie jus surado ir kiek jų susisiekė su jumis pranešimais, per užklausos formą ar el. laiškais. Tai pravartu atliekant tikslinės auditorijos analizę, pagal kurią galima kurti marketingo ar svetainės atnaujinimo planus.

Galimybė talpinti išskirtinį turinį ir kilti paieškos sistemose (taikant SEO). Tik jūsų svetainėje randami tinklaraščio įrašai, infografikai, vaizdo įrašai, prekės suteikia galimybę paieškos sistemose reitinguoti raktiniais žodžiais. Taip ne tik keliamas bendras svetainės balas, kuris lemia jos matomumą paieškos sistemose, bet kartu, ir tai svarbiausia, kuriamas svetainės naudotojams aktualus turinys.

Efektyvesnės marketingo priemonės. Svetainė suteikia galimybę efektyviai bendrauti su savo auditorija ir tai daryti unikaliai, kūrybiškai. Naujienlaiškis, DUK, forumai, tinklaraštis, atsiliepimai ir daug daugiau įrankių, funkcijų patraukia vartotojų dėmesį ir įdomiai pristato jūsų prekių ženklą.

Pasiekiamumas 24/7. Paslaugas galite teikti bet kurią savaitės dieną, bet kuriuo paros metu. Toks pasiekiamumas patrauklus daugeliui klientų, nes nereikia ilgai laukti atsakymų, viskas pasiekiama čia ir dabar.

Interneto svetainės trūkumai

Reikia daugiau laiko ir pastangų priežiūrai. Nesvarbu, ar turite nedidelį, naują verslą, ar žinomą tarptautiniu mastu – svarbu reguliariai atnaujinti svarbią informaciją, o šis darbas gali užtrukti. Tai itin aktualu, jei svetainė turi daug įvairaus turinio, nes reikia ne tik generuoti naują, bet ir vis papildyti senąjį. Tačiau tokiais veiksmais, tikėtina, išlaikysite lankytojus ir labiau „patiksite“ paieškos sistemoms, ir šios „atsidėkos“ rodydamos svetainę paieškos rezultatų puslapyje aukščiau.

Reikia daugiau resursų marketingui. Sava svetainė taip pat pareikalauja daugiau pastangų, būtinų siekiant pritraukti didesnį vartotojų srautą. Visgi tikėtina, kad savo interneto svetainėje talpinant gerą, dažnai atnaujinamą turinį, čia lankytojai užsuks ne kartą.

Svetainės projektavimas ir dizainas gali užtrukti. Jei norima suasmeninti svetainę, naudojant sudėtingą dizainą ir funkcijas, natūralu, kad teks į tai investuoti lėšų ir laiko. Svetainė turi atspindėti ne tik jūsų verslą, bet ir būti aiški, lengvai prieinama. Tačiau į tai reikėtų žvelgti pozityviai – juk savita svetainė vilioja daugiau lankytojų, o dėl to verta pasistengti.

Tiek socialiniai tinklai, tiek atskira svetainė yra išties naudingi sprendimai. Tačiau tam, kad pasiektumėte geriausius rezultatus, jūsų svetainė turėtų būti visa ko pagrindas, o socialinės platformos – papildomas marketingo įrankis, per paskyras nukreipiantis vartotojų srautą į jūsų svetainę. Naudojant juos kartu, abu sprendimai yra svarbūs prekių ženklo sėkmei internete. Galų gale, savos svetainės sukūrimas – ženklas jūsų auditorijai ar partneriams, kad į verslo ateitį žiūrite rimtai.

Grįžti į sąrašą
0 komentarų
    Parašyti komentarą
    Atšaukti atsakymą